[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rogerunio
    Classic
    • 2018
    • 4

    Robiłem wczoraj testy i przy 100km/h miałem u siebie 3000 obrotów

    Komentarz

    • Marcin_med
      Ambiente
      • 2015
      • 148

      Zamieszczone przez Rogerunio Zobacz wpis

      Marcin_med czy te koła założone u ciebie podejdą do skrzyni FVF?? Gdzie ich szukać, czy używki to dobre rozwiązanie??
      Wszystko już było napisane w temacie. Polecam od "Antonio" z Allegro

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2009
        • 10918
        • Fiat

        Marcin zgadzam się 130-140 i to po zmiamie przełożenia jak piszesz (a nie 160), oczywiście zakres 3,5-4 (max) jest akceptowalny jaknajbardziej, ale powyżej 4, to już rzeź silnika poprostu (nie wspominając o serii skrzyni nawet)
        nawet na tym filmie to słychać, co wkleiłem, gość afon, którego nie drażni ta rzeźna spod maski przez tyle km i trzyma 5 tysi na obrotomierzu na seryjnej skrzyni lecąc 160.
        p.s w OII jest mega krótka ta skrzynia seryjna, nie wiem jaka idea przyświecała takiemu czemuś, że taką skrzynie pchali w ten model. chyba nawet 1.4 16v ma ciut dłuższe przełożenie 5 biegu z tego co pamiętam.
        Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

        Komentarz

        • pafigo79
          Ambiente
          • 2016
          • 121
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Ja to jeszcze myślę o wygłuszeniu tylnich drzwi i bagażnika...jak to w innym wątku koledzy polecają (maty + pianka) może to zwiększy komfort w trasie bo przy 170 to juz nie tylko silnik huczy ale głównie powietrze dokoła (ale ja latam głównie z boxem )

          Komentarz

          • Marcin_med
            Ambiente
            • 2015
            • 148

            Jak dla mnie 140km/h wystarczy

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2009
              • 10918
              • Fiat

              170 stała w 1.6i? jeszcze ciekawiej....
              Nie lepiej było kupić diesla 2.0 tdi cr z naprawdę długą skrzynią 6, jak po trasach się lata często? no generalnie z takimi prędkościami to w każdej OII będzie słyszalne powietrze ostro już poza tym.

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2009
                • 10918
                • Fiat

                No i co z tego, że rozgrzany silnik? aż przez takie obroty przesadnie rozgrzany właśnie. to prędkość obrotowa bliska maksymalnej prędkości tego silnika, temperatura w środku silnika ogromna - oleju, dlatego go żre, bo już nie ma dobrego smarowania i go pali. trzebaby zamontować czujnik temperatury oleju w takich warunkach jazdy. Jazda z prawie maksymalnymi obrotami jednostki długofalowa nie jest zdrowa dla silnika pomijając już kwestie akustyczne nawet, jak ktoś lekko przygłuchy i tego się nie słyszy. Niedogrzanie jest złe, ale przegrzanie też jest niedobre
                Oczywiście, że gorsze jest butowanie do odcinki na zimnym silniku, ale taki styl jazdy jak na filmie też wcale do zdrowych nie należy.

                p.s. na autostradzie w dieslu z dobrymi przełożeniami, bywa ciszej niż w benzynie z przykrótką skrzynką - ale to inna para kaloszy i też nie na ten temat, nie róbmy offtopa już
                Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                Komentarz

                • pafigo79
                  Ambiente
                  • 2016
                  • 121
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                  170 stała w 1.6i? jeszcze ciekawiej....
                  Nie lepiej było kupić diesla 2.0 tdi cr z naprawdę długą skrzynią 6, jak po trasach się lata często? no generalnie z takimi prędkościami to w każdej OII będzie słyszalne powietrze ostro już poza tym.
                  Nowe tdi to cena z kosmosu....z długą piątką na 0,67, 170 to żadna ekstrawagancja...to były ostatnie chwile na skode pod LPG..(alternatywą był jeszcze seat exo z 1.8T ale cenowo na poziomie) ...a TDI z DFP w mieście to według mnie nienajlepszy pomysł (bo na przykład ktoś ma cykl 5 dni krótkie trasy a raz w miesiacu trasa).

                  Mnie się kończy robota, wracam do miasta to tylko montuje 0.74 i szafa gra

                  Chyba kolego masz do opchnięcia jakiegoś TDIka

                  Komentarz

                  • Marcin_med
                    Ambiente
                    • 2015
                    • 148

                    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                    No i co z tego, że rozgrzany silnik? aż przez takie obroty przesadnie rozgrzany właśnie. to prędkość obrotowa bliska maksymalnej prędkości tego silnika, temperatura w środku silnika ogromna - oleju, dlatego go żre, bo już nie ma dobrego smarowania i go pali. trzebaby zamontować czujnik temperatury oleju w takich warunkach jazdy. Jazda z prawie maksymalnymi obrotami jednostki długofalowa nie jest zdrowa dla silnika pomijając już kwestie akustyczne nawet, jak ktoś lekko przygłuchy i tego się nie słyszy. Niedogrzanie jest złe, ale przegrzanie też jest niedobre
                    Oczywiście, że gorsze jest butowanie do odcinki na zimnym silniku, ale taki styl jazdy jak na filmie też wcale do zdrowych nie należy.

                    p.s. na autostradzie w dieslu z dobrymi przełożeniami, bywa ciszej niż w benzynie z przykrótką skrzynką - ale to inna para kaloszy i też nie na ten temat, nie róbmy offtopa już
                    Mam czujnik temp oleju przy prędkości ok 140km/H temperatura nie przekraczala 110 C...

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2009
                      • 10918
                      • Fiat

                      Pafigo nic nie mam do opchnięcia. miałem benzyny 5 biegowe w wolnossaku i wiem jak to brzmi na autostradzie ze standardową skrzynią lub bardzo wysoką prędkością. (a już na zupełnym marginesie nawet mając hiper długą skrzynie - trzeba pamiętac o jakim silniku tu mowa, 1.6i bez turbo, 148 Nm i prędkość stała 170 km/h....każda górka tego silnika pewnie przy takich prędkościach - no jednak myślę, że 1.6 nie jest stworzony do takich prędkości, jakiejby skrzyni nie miał. Moc też potrzebna i moment, żeby ją utrzymać bez zamęczania jednostki. moment obrotowy/pojemność - to czynniki, które ułatwiają życie silnikowi w takich jazdach autostradowych, a nie tylko długość skrzyni. Chyba że piszecie tylko o płaskiej A2, albo A1 w stronę morza)

                      Marcin chodziło mi o filmik, gdzie kolo popiernicza 160 na seryjnej skrzyni trzymajac 5 tysi - tu chciałbym zobaczyć temp. oleju.

                      Nie istotne - nie ma co robić offtopa. Przeróbki skrzyni w 1.6 jak najbardziej rozumiem, bo seryjne są idiotycznie krótkie. Jak jeździcie tak raz w miesiącu po autostradzie jak pisze pafigo i to jeszcze na dłuższej skrzyni, to silnikowi nic nie zrobicie, ale jak widzę czasem firmowe OII 1.6 mpi na autostradzie z prędkością jak ten kolo na filmie, to wiem, że swoim autem by ktoś tak nie jeździł i nie dziwie się, czemu taki silnik potrafi palić olej po niewielkim przebiegu.

                      p.s. i żeby nie było, że jestem zielony w temacie jazdy 1.6i 102. Miałem możliwość jeżdzenia autem z tym silnikiem, w lżejszym od OII GIV. Silnik wystarczający do codziennej jazdy, ekonomiczny przy lpg , prosta, dobra konstrukcja, ale nie żaden autostradowiec do prędkośći stałej 170, nawet z najdłuższą skrzynią.
                      Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                      Komentarz

                      • Patryk
                        Drive
                        • 2017
                        • 70
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Wiec jak obiecałem tak pisze! Trasa ok 900 km! Z czego 700 autostrada reszta krajowki! Przelozenie spisało się świetnie! Komfort jazdy na autostradzie jest nieporównywalny! Teraz jazda autostrada 140 jest akceptowalna! Spalanie ok 9 litrów LPG wyszło! Przy okazji wymieniłem to podwójne łożysko i olej co przyczyniło się do zwiększenia komfortu! Dawniej jazda powyżej 4000 obr była niedopuszczalna, miałem wrażenie ze zara coś się rozsypie! Teraz chwilowo próbując prędkość wszystko elegancko pracuje! Wiec dochodzę do wniosku ze łożysko i olej tez robi dobra robotę!

                        teraz muszę jeszce ukarać się z przyczyna brzęczenia po odpuszczeniu gazu na 5 biegi o którym pisałem we wcześniejszych postach i będzie bajkowo!

                        Komentarz

                        • Marcin_med
                          Ambiente
                          • 2015
                          • 148

                          A nie mówiłem

                          Komentarz

                          • Patryk
                            Drive
                            • 2017
                            • 70
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Wiec jak obiecałem tak pisze! Trasa ok 900 km! Z czego 700 autostrada reszta krajowki! Przelozenie spisało się świetnie! Komfort jazdy na autostradzie jest nieporównywalny! Teraz jazda autostrada 140 jest akceptowalna! Spalanie ok 9 litrów LPG wyszło! Przy okazji wymieniłem to podwójne łożysko i olej co przyczyniło się do zwiększenia komfortu! Dawniej jazda powyżej 4000 obr była niedopuszczalna, miałem wrażenie ze zara coś się rozsypie! Teraz chwilowo próbując prędkość wszystko elegancko pracuje! Wiec dochodzę do wniosku ze łożysko i olej tez robi dobra robotę!

                            teraz muszę jeszce ukarać się z przyczyna brzęczenia po odpuszczeniu gazu na 5 biegi o którym pisałem we wcześniejszych postach i będzie bajkowo!

                            Komentarz

                            • Patryk
                              Drive
                              • 2017
                              • 70
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis
                              „”””1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
                              2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.””””””

                              rozumie ze to o ten cytat chodzi. roznica w średnicy. Pytanie dlaczego jednym pasuje innym nie. I co zrobić z tym fantem. U mnie jednak problem jest roche inny bo nic na drążku nie drga tylko jest taki dziwny dźwięk po zdjęciu nogi z gazu. Ten dźwięk przypomina jak kiedyś maluchem sie jeździło
                              Wiec historii ciag dalszy dla potomnych: podjechałem do majstra co podmieniać mi te koła. Mowie mu o zakomenderował różnicy w średnicy kół, mowi ze moze tak byc. Wiec ja ze moze dlatego dają swoje łożyska igiełkowe a on na to ze łożysko nie ma nic do tego by gdyby luz byc na łożysku do brzęczały by na innych biegach tez. Podobno jak zapina sie 5b to zapina sie już to małe kóło ktore jest ponacinane na wałku. Jak dla niego skoro brzezczenie jest tylko po puszczeniu nogi z gazu to raczej to małe koło wpada w wibracje i to ono robi cały bałagan. Wspominałem tez o likwidacji luzu pierścieniami segera, mowi ze to zabezpieczenie ciasno mu weszło i nie ma żadnego luzu. Składania sie do wyjęcie tych kół i zareklamowania ich. Tylko teraz 150 wyjęcie, reklamacja dostanę inne i znowu 150za włożenie nowych. Przestaje mi sie to podobać. Pokombinowałem bym coś ale w razie reklamacji potrzebuje jakas fakturę. Masakra jakas
                              Ostatnio edytowany przez Patryk; 43186.

                              Komentarz

                              • Patryk
                                Drive
                                • 2017
                                • 70
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Znalazłem coś takiego, czy to o taki komplet pierścieni chodzi do redukowania tych luzów na 5 biegu

                                Komentarz

                                • Marcin_med
                                  Ambiente
                                  • 2015
                                  • 148

                                  To coś takiego, w ASO kupisz, tam pojedź wytłumacz o co chodzi i weź po 2 z każdego rozmiaru (6 szt.) wkładasz najgrubsze jakie tylko wejdą , u mnie na oryginalnych był luz, wsadzilem najgrubsze i jest git

                                  Komentarz

                                  • Patryk
                                    Drive
                                    • 2017
                                    • 70
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Czyli normalnie do salonu np. Szkody? Bo u nas w Jeleniej Gorze jest skoda!

                                    Komentarz

                                    • pafigo79
                                      Ambiente
                                      • 2016
                                      • 121
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Koło zębate 17 te z łożyskiem igiełkowym 16 kręci się cały czas (z drugim kołem na drugim wale) ale nie przenosi momentu na wał. Jak zmieniasz bieg to przesuwasz wybierakiem pierścień-synchronizator 20 co blokuje koło na wale (łożysko igiełkowe przestaje się kręcić sie wtedy między kołem a wałem)
                                      jak piątka załączona jest koło się kręci razem z wałem na sztywno przez synchronizator....jak puszczasz gaz to wałek atakujący staje się odbierający (hamowanie silnikiem) no i tu bym szukał przyczyny dzwonienia.
                                      Pytałeś o te pierścionki na końcu 22 to mam w tym zestawie ( 1.9; 2.0; 2.1; 2.2; 2x2.4; 2.5). ale to kasuje tylko luz wzdłużny...luzu między kołem a łożyskiem nie skasuje.

                                      Ja widzę to tak...żeby wykluczyć synchronizator/pierścień synch./podwojne łożysko (mało prawdopodobne bo na innych biegach byłoby to samo) /cokolwiek co majstrowi mogło nie pójść to założyłbym stare koła (to do kwestia gwarancji majstra) ...potem zobaczyć jak sprawuje się zestaw (razem z łożyskiem ) od włocha zanim zaczniesz reklamacje.
                                      Jak znam życie jeden może zwalać na drugiego.
                                      Kwestie tych pierścionków to rozważyłbym przy okazji powyższych - i tak trzeba dekiel odkrecić i dostać się do kół (skrzyni już nie trzeba zrzucać), wtedy wsadzisz szczelinomierz i zobaczysz jaki jest luz na obecnych pierścionkach- może włoch nie trzyma innych wymiarów albo łożysko podwójne ma inne wymiary.
                                      Wprowadzone do równania jest wiele niewiadomych i trzeba je eliminować po kolei albo się do terkotania przyzwyczaić ...jak jest nadmiar luzu to będzie głośniej, jak gdzieś za ciasno to się ułoży)

                                      ddd.png

                                      Komentarz

                                      • adi007
                                        Classic
                                        • 2018
                                        • 9
                                        • Audi

                                        Witajcie


                                        Części już mam ale macie jakiegoś szpeca który zajął by się wymiana ?
                                        Najlepiej z dolnego śląska

                                        Komentarz

                                        • Patryk
                                          Drive
                                          • 2017
                                          • 70
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          I jednak 0,67? Skad zdobyłeś i za ile? Łożysko masz w komplecie?

                                          Komentarz

                                          • adi007
                                            Classic
                                            • 2018
                                            • 9
                                            • Audi

                                            Salon skody koszt nie mały ok. 1350zl ale jak już robić to myślę że 0.67 to lepszy wybór. Łożysko kupiłem dodatkowo koszt ok. 40zl
                                            różnica była w końcówce numerze koła zamiast 02T311158AT jest 02T311158AL
                                            niby to to samo ale te AT nie jest już dostępne.
                                            teraz szukam magika który to wymieni

                                            w tej cenie są też 2 litry oleju

                                            Komentarz

                                            • Marcin_med
                                              Ambiente
                                              • 2015
                                              • 148

                                              Jak jeździsz tylko autostrady to 0.67 będzie Ok. Jeżeli nie to zapomnij o 5 biegu

                                              Komentarz

                                              • pejo
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 286
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
                                                Jak jeździsz tylko autostrady to 0.67 będzie Ok. Jeżeli nie to zapomnij o 5 biegu
                                                Dlaczego? Mam 0.67 i piątkę używam nie tylko na autostradach. Można ją spokojnie "wbić" przy ok. 100 km/h.

                                                Komentarz

                                                • pafigo79
                                                  Ambiente
                                                  • 2016
                                                  • 121
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis

                                                  Dlaczego? Mam 0.67 i piątkę używam nie tylko na autostradach. Można ją spokojnie "wbić" przy ok. 100 km/h.
                                                  jak dla mnie od 100 do 120 przyspieszenie dupy nie urywa....niech jeszcze jakas minimalna gorka sie trafi i mimo ze gaz w podlodze to slabo idzie, a najlepiej pociagnac wtedy na czworce do 110 ...auto to juz duzo lepiej przyspiesza 120-140 jak przekroczy 3000 obrotow...

                                                  Raczej nie jest tp moja NVT z glownym przelozeniem 4,571....a LVN, LVP, JHT, FVH maja 4,533

                                                  Niech koledzy podejma swiadoma decyzje i dobiora przekladnie do swoich potrzeb

                                                  Po autostradzie jedzie sie cudownie

                                                  Komentarz

                                                  • Kwasny
                                                    Classic
                                                    • 2018
                                                    • 20

                                                    Witam.
                                                    Prześledziłem dokładnie cały temat, i już miałem zamawiać koła na 0,67 bo myślałem że mam skrzynie JHT i tu zrodził się problem. Proszę o pomoc czy do skrzyni o numerze 02T 301 103 AC GX2 Seat Altea zamontuje koła 35/52
                                                    02T 311 158 Q 52 ząb;
                                                    02T 311 361 AB 35 zęby, zamiennik 02T 311 361 C , 02T 311 361 AT
                                                    Nigdzie nie mogę znaleźć jakie ma skrzynia ma przełożenie. Z góry dzięki za pomoc.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...